Aika Tiistai 22.10.2024 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Toni Kulmala

Kiinantutkija Toni Kulmala on vuodesta 1989 lähtien viettänyt paljon aikaa Kiinassa sekä toiminut Kiina-asiantuntijana ja tulkkina. Tällä hetkellä hän suorittaa maisterintutkintoa Kiinan kulttuurin tutkimuksesta ja suunnittelee tohtoriopintoja.

Kiinan kielen aineenopettajan koulutukseen littyvässä maisterintutkielmassaan Kulmala tutki guqin-soitinta ja guqin-musiikin notaatiossa käytettyjä jianzipu-tabulatuureja. Guqin on erityisen hienostuneena pidetty kielisoitin, jonka soittamisen oppiminen oli pakollista keisarillisen Kiinan shidafu-byrokraateille. Jianzipu-tabulatuurit poikkeavat täysin muusta kiinalaisesta musiikkinotaatiosta ja toimivat itsessään rajoitettuna kielenä. 22.10 tiistailuennolla Kulmala avaa notaation kielellistä luonnetta sekä guqinin musikaalista luonnetta.

Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin verkkoluento.

Liittymislinkki: https://us06web.zoom.us/j/85367555475?pwd=rjMXcOdavuLgz9ER5sCQF03Uqq8vbY.1

Meeting ID: 853 6755 5475, Passcode: 174235

Verkkoluentojen tallenteet ovat seuran jäsenten katsottavissa kolmen kuukauden ajan
kirjautumalla jäsenpalveluun:

HTTP://WWW.FLOMEMBERS.COM/KIINASEURA

Liity seuran jäseneksi TÄÄLTÄ.