Aika Tiistai 24.10.2023 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Matti Puranen

Kiinan ja Yhdysvaltojen visiot lähitulevaisuuden sodankäynnistä

Kiinan ja Yhdysvaltojen väliset sotilaalliset jännitteet ovat jatkaneet kiristymistään, ja monet asiantuntijat ovat arvelleet Kiinan peräti suunnittelevan hyökkäystä Taiwaniin lähivuosien aikana. Mutta miten 2020-luvun suurvaltasotaa itse asiassa käytäisiin?

Lokakuun tiistailuennolla tutustutaan Maanpuolustuskorkeakoulun erikoistutkija Matti Purasen (YTT) johdolla Kiinan ja Yhdysvaltain scifi-kirjallisuudelta kalskahtaviin visioihin lähitulevaisuuden sodankäynnistä ja tarkastellaan erityisesti teknologian ja tekoälyn merkitystä tulevaisuuden taistelukentällä.

Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin verkkoluento.

Etkö ehdi osallistua tiistailuennolle? Liittymällä Suomi–Kiina-seuran jäseneksi saat katsottua kaikki tiistailuennot myös jälkeenpäin verkkotallenteina. Liity siis seuran jäseneksi TÄÄLTÄ!