Aika Tiistai 9.4.2024 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Eero Suoranta

Vuosisata sitten syntynyt kiinalainen animaatio saavutti jo Mao Zedongin kaudella korkean taiteellisen tason, mutta jäi Kiinan talousuudistusten myötä vuosiksi tuontitavaran jalkoihin. Vaikka kotimaiset animaatioelokuvat ja -sarjat ovat jälleen alkaneet herättää ylpeyttä kiinalaisissa katsojissa, alan kehittyminen vaatii tekijöiltä valmiutta ottaa riskejä ja irtautua vanhoista malleista.

Tiistailuennolla väitöskirjatutkija Eero Suoranta käy läpi kiinalaisen animaatiohistorian eri vaiheita sekä viime vuosien mielenkiintoisimpia animaatiotrendejä ja -teoksia.

Verkkoluentojen tallenteet ovat seuran jäsenten katsottavissa kolmen kuukauden ajan
kirjautumalla jäsenpalveluun:

HTTP://WWW.FLOMEMBERS.COM/KIINASEURA

Liity seuran jäseneksi TÄÄLTÄ.