Aika Tiistai 16.5.2023 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Ari-Joonas Pitkänen

Suomi–Kiina-seuran toukokuun tiistailuennolla Turun yliopiston väitöskirjatutkija Ari-Joonas Pitkänen luennoi Taiwanin kysymyksestä Taiwanin poliittisen nykyjohdon sekä taiwanilaisten kansalaisten näkökulmasta.

Kiinan ja Yhdysvaltojen kiihtyneen suurvaltakilvan ja kiristyneiden suhteiden myötä Taiwanin kysymys on noussut yhdeksi maailmanpolitiikan kuumista puheenaiheista. Niin mediassa kuin politiikassa aihetta käsitelläänkin usein suurvaltojen intressien ja näkökulmien kautta, jolloin Taiwanin ja sen kansalaisten omat näkemykset, toiveet ja tavoitteet jäävät sivuosaan. Taiwanin yhteiskunta- ja identiteettikehityksellä on kuitenkin asiassa ratkaiseva merkitys, joten tällä luennolla tutustutaan Taiwanin poliittisen nykyjohdon sekä kansalaisten näkemyksiin siitä, mikä on Taiwanin paikka maailmassa ja miten se suhteutuu Kiinaan.

📅 Tiistai 16.5.2023

🕔 Klo 17:00

🌐 Zoom-verkkoluento

Verkkoluentojen tallenteet ovat seuran jäsenten katsottavissa kolmen kuukauden ajan
kirjautumalla jäsenpalveluun:
HTTP://WWW.FLOMEMBERS.COM/KIINASEURA

Etkö ehdi osallistua tiistailuennolle? Liittymällä Suomi–Kiina-seuran jäseneksi saat katsottua kaikki tiistailuennot myös jälkeenpäin verkkotallenteina. Liity siis seuran jäseneksi TÄÄLTÄ!