Aika Tiistai 13.2.2024 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Tuuli Koivu

Kiinan aiemmin erittäin nopea talouskasvu on hidastumassa. Kasvua hidastavat monet rakenteelliset tekijät, kuten työikäisen väestön supistuminen ja suuri määrä tuottamattomia investointeja. Myös lisääntyvä sääntely ja kommunistisen puolueen kontrolli heikentävät kuluttajien ja yksityisyritysten luottamusta maan tulevaan kehitykseen. Toisaalta Kiinassa on lukuisa määrä sektoreita, jotka kuuluvat vihreän siirtymän ja teknologisen kehityksen eturintamaan ja kasvavat yhä nopeasti.

Puhujavieras Tuuli Koivu (pääekonomisti, Nordea) on toiminut kansainvälisen talouden ekonomistina Suomen Pankissa, Euroopan keskuspankissa ja valtiovarainministeriössä vuodesta 2001 alkaen. Hänen erityisalaansa on euroalue ja Kiina. Tuuli on väitellyt kauppatieteiden tohtoriksi vuonna 2012 Kiinan rahapolitiikasta.

Verkkoluentojen tallenteet ovat seuran jäsenten katsottavissa kolmen kuukauden ajan
kirjautumalla jäsenpalveluun:

HTTP://WWW.FLOMEMBERS.COM/KIINASEURA

Liity seuran jäseneksi TÄÄLTÄ.