Aika Tiistai 19.9.2023 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Eero Suoranta

Kiinalaisesta scifistä on tullut viime vuosina kansainvälisesti tunnettu ilmiö, joka on herättänyt niin lukijoiden kuin tutkijoidenkin mielenkiinnon. Kirjallisuuden lisäksi scifi on taipunut Kiinassa vaihtelevalla menestyksellä myös elokuviksi, joiden tyyli ja sisältö on vaihdellut vakavahenkisestä spekulaatiosta ja opettavaisista animaatioista toimintapainotteiseen rymistelyyn ja absurdiin kreisikomediaan.

Tiistailuennolla väitöskirjatutkija ja suomentaja Eero Suoranta esittelee scifi-elokuvan historiaa ja nykytilaa Manner-Kiinassa, Hongkongissa ja Taiwanissa.

Verkkoluentojen tallenteet ovat seuran jäsenten katsottavissa kolmen kuukauden ajan
kirjautumalla jäsenpalveluun:

HTTP://WWW.FLOMEMBERS.COM/KIINASEURA