Aika Ti 26.4. klo. 17:00 Paikka Zoom-verkkokokous Luennoitsija Karoliina Hurri (FM), väitöstutkija, Helsingin yliopisto

Ilmastotieteen viestit käyvät yhä hälyttävimmiksi ilmastokriisin pysäyttämisen suhteen, miten maailman suurin hiilidioksidipäästöjen aiheuttaja Kiina reagoi niihin? Vielä vuonna 2009 Kiinaa kritisoitiin jopa neuvotteluiden sabotoijaksi Kööpenhaminan ilmastokokouksen yhteydessä. Siihen aikaan monen olisi ollut vaikea uskoa, että vain reilun kymmenen vuoden päästä Kiina on ilmoittanut aikovansa hiilineutraaliksi vuoteen 2060 mennessä. Miltä näyttää Kiinan rooli globaalissa ilmastopolitiikassa vuonna 2022?

Huhtikuun tiistailuennolla aiheesta luennoimassa väitöstutkija Karoliina Hurri (FM) Helsingin yliopistosta. Hurri kirjoittaa väitöskirjaa Aleksanteri-instituutissa Kiinan ilmastojohtajuuden sisäisistä ja ulkoisista odotuksista ja on seurannut Kiinan neuvotteluita erityisesti YK:n ilmastokokouksissa.

HTTP://WWW.FLOMEMBERS.COM/KIINASEURA

Etkö ehdi osallistua tiistailuennolle? Liittymällä Suomi–Kiina-seuran jäseneksi saat katsottua kaikki tiistailuennot myös jälkeenpäin verkkotallenteina. Liity siis seuran jäseneksi TÄÄLTÄ!