Aika Tiistai 7.5.2024 klo 17:00 Paikka Zoom-verkkoluento Luennoitsija Mikko Knuuttila

Mitä tulee mieleen sanoista Kiinan kommunistinen puolue? Usein ensimmäinen mielikuva on välähdys puoluekokouksesta: samanlaisiin tummiin pukuihin pukeutuneet delegaatit seisoivat riveissä osoittamassa suosiotaan puoluejohtajalle. Yhtenäisyys ja yksimielisyys ovat kuitenkin vain pintaa: koko puolueen yli satavuotisen historian ajan kulisseissa on käyty armotonta taistelua vallasta. Toisinaan valtataistelut ovat leimahtaneet julkisiksi kiistoiksi asti ja ovat samalla tarjonneet kurkistusikkunan puolueen julkikuvan taakse sekä sitä johtavien ihmisten persoonaan.

Tiistailuennolla toimittaja ja tietokirjailija Mikko Knuuttila kertoo keväällä ilmestyneestä tietokirjastaan, joka kuvailee tätä tosielämän valtaistuinpeliä.

Koodilla punaisetkeisarit20 saat Kiinan punaiset keisarit -kirjasta 20 % alennuksen Kirja.fi-verkkokaupassa. Koodi on voimassa 14.5.2024 asti. Jotta alennus tulee tilaukselle, lisää koodi kassalla koodin omassa kohdassa käytä-näppäimellä.

Verkkoluentojen tallenteet ovat seuran jäsenten katsottavissa kolmen kuukauden ajan
kirjautumalla jäsenpalveluun:

flomembers.com/kiinaseura

Liity seuran jäseneksi TÄÄLTÄ.