Suomalaisten ja Suomessa asuvien kiinalaisten yhteistä lyhtyjuhlaa vietetään
lauantaina 11. 2. 2017 klo 14.00–17.00 Kinaporin palvelukeskuksessa (Kinaporinkatu 7–9, 00500 Helsinki).

Lyhtyjuhla (yuanxiaojie) on perinteinen kiinalainen juhla, jota vietetään kiinalaisen uudenvuoden jälkeisen täydenkuun aikaan.

Ennen ohjelman alkua voi aulassa osallistua paperilyhtyjen valmistukseen sekä nauttia tee- ja tangyuantarjoilusta (tangyuan on riisijauhoista tehty makea, tahmea pallonen).
Ohjelma esiintymislavalla alkaa klo 14:45. Luvassa on mm. varjonyrkkeilyä (taijiquan), tanssia ja musiikkia perinteisin kiinalaisin soittimin.

Tarjoiluvalmisteluja varten paikalle tulijoita pyydetään ilmoittautumaan viimeistään 7. 2. oheisen linkin kautta:

(Mikäli olet ilmoittautunut Suomalais-kiinalaisen kauppa- ja kulttuuriyhdistyksen tai Konfutse-instituutin kautta, sinun ei tarvitse täyttää tätä ilmoittautumislomaketta)

Järjestäjinä Suomalais-kiinalainen kauppa- ja kulttuuriyhdistys, Helsingin yliopiston Konfutse-instituutti ja Suomi–Kiina-seura.

Tervetuloa!