Ilmoittaudu mukaan Lomalinjan järjestämälle kulttuurin, taiteen ja elämysten täyteiselle maalausmatkalle Kiinaan 17.–27.10.2018. Oppaana toimii Suomi–Kiina-seuran jäsen, Anna-Maija Rissanen.

Opi perinteisen kiinalaisen maalaustaiteen tekniikoita, sen ajatusmaailmaa, tapoja ja historiaa.

Matka sijoittuu Kiinan kauniiseen syksyyn, jolloin lämpötilat ovat kohteessa miellyttävät, noin 20 astetta. Matkan aikana kierretään Hangzhoun, Shanghain ja Nanxunin maalauksellisissa paikoissa piirtäen ja maalaten näkymiä kiinalaisin tekniikoin. Lisäksi vieraillaan kuuluisassa Shanghain taidemuseossa ja upeissa Xihu-järven maisemissa.

Matkan aikana tulet oppimaan vankat perusteet perinteisestä kiinalaisesta maalaustaiteesta ja ikuistat upeita maisemia niin mieleen kuin paperille. Pääset tutustumaan eri maalaustekniikoihin ja tutkimaan taidemuseoissa kiinalaisten mestareiden teoksia.

Kurssimatka sopii niin aloittelijoille kuin kiinalaista maalaustaidetta pidempään harjoittaneille. Maalausopetusta ja ohjelmaa on päivittäin. Joinakin iltoina on mahdollisuus nähdä paikallisia esityksiä ja muuta iltaohjelmaa.

Anna-Maija Rissanen on kokenut, maisemiin erikoistunut kuvataiteilija ja taiteen opettaja. Hän on tutustunut kiinalaiseen taiteeseen ja kulttuuriin syvällisesti opiskellessaan perinteisiä kiinalaisia maalaustekniikoita tunnetussa China Art Academy:ssa.

Matkan varaukset osoitteessa: https://www.lomalinja.fi/maalausmatka/maisemamaalausta_kiinassa

Tarkan matka-aikataulun löydät täältä.

Lisätietoja matkasta: annamaijar@gmail.com