Suomi–kiina-suursanakirjahanke on Suomi–Kiina-seuran hallinnoima ja opetus- ja kulttuuriministeriön tukema projekti, jonka tavoitteena on suomen kielen perussanakirjaan pohjautuvan suomi–kiina-suursanakirjan digitaalinen julkaisu. Hankkeen seuraavassa vaiheessa on tarkoitus saattaa suppeampi sanakirja julkaistavaan muotoon ja tämän pohjalta laatia työsuunnitelma suurhankkeen loppuunsaattamiseksi.  Etsimme nyt hankkeen ensimmäiseen vaiheeseen kahta kielentarkastajaa. Hyvä yhteishenki ja ryhmän keskinäinen tuki tekee projektista kaikille hauskan ja mielenkiintoisen. Ollaan yhdessä tekemässä merkittävää kulttuurihanketta!

Kielentarkastaja (2)

Työnkuva:
Kunkin tarkastajan tehtävänä on 20 000 suomi-kiina-hakusanan korkealaatuinen kielentarkastus sekä pikkutarkkuutta ja rutiinia vaativa kirjaaminen koneluettavaan formaattiin. Tavoitteena on saattaa työ loppuun lokakuuhun 2020 mennessä. Työ tehdään osittain yksilötehtävinä, osittain tiimityönä. Tarkastettaville sanamäärille on asetettu kuukausittaiset numeeriset tavoitteet ja aikataulut, jotka saavuttamalla tai ylittämällä saat myös rahallisen bonuksen.

Vaatimukset:
Tekijältä odotetaan erinomaisia kirjallisen kiinan ja suomen kielen taitoja, tiimityöskentelytaitoja sekä kunnianhimoista työotetta. Avuksi ovat rakkaus kieleen ja oman sanaston ja tietämyksen kehittämiseen sekä kyky pysyä motivoituneena toistoa vaativan tarkastustehtävän parissa. Haemme ensisijaisesti toiminimellä tai vastaavan yhteisön kautta toimivaa tarkastajaa, jonka on mahdollista laskuttaa suoritetusta työstä, mutta myös palkkaaminen työsuhteeseen onnistuu.

Palkkaus:
Toimeksiantona: 3 344 € (+alv) / 4000 sanaa.
Palkkatyösuhteessa: 3 100 € / 4000 sanaa.
Aikataulussa pysymisestä lisäksi bonus.

Kiinnostuitko? Lähetä lyhyt vapaamuotoinen hakemus ja CV 22.3. mennessä osoitteeseen: toimisto@kiinaseura.fi